DOC 1.03.2024

WARUNKI GWARANCJI

obejmujące narzędzia oraz urządzenia elektryczne sieciowe, akumulatorowe oraz spalinowe marki PROCRAFT

I. Zakres gwarancji:

1. Narzędzia oraz urządzenia elektryczne sieciowe, akumulatorowe oraz spalinowe marki PROCRAFT (dalej Towary), wprowadzone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez VEGA TOOLS POLSKA Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 35-105 Rzeszów, ul. Przemysłowa 23, lok. 306, KRS: 0001067953, NIP: 8133906117, REGON: 526878215, BDO: 000623138 (dalej Gwarant), są objęte pisemną gwarancją co do jakości sprzedawanego produktu zgodnie z poniższymi warunkami.

2. Warunkiem uznania gwarancji jest użytkowanie zgodnie z instrukcją obsługi i przeznaczeniem Towaru, w szczególności w zakresie prawidłowej konserwacji, eksploatacji i przechowywania.

3. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Użytkownika wynikających z przepisów odnoszących się do niezgodności rzeczy sprzedanej z Umową.

4. Gwarancja obejmuje wyłącznie Towary zakupione i używane na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.


II. Okres gwarancji:

1. Wszystkie Towary, w tym akumulatory oraz ładowarki są objęte 36 miesięcznym okresem gwarancyjnym. Okres gwarancji rozpoczyna się w chwili zakupu Towaru przez pierwszego Użytkownika.

2. Zarówno Towary nabyte do zastosowań konsumenckich (do użytku domowego), jak i zawodowych lub porównywalnych z zawodowymi (działalność gospodarcza) są objęte 36 miesięcznym okresem gwarancyjnym.


III. Zakres ochrony:

1. W okresie gwarancyjnym bezpłatnie usuwane są wyłącznie uszkodzenia spowodowane ukrytymi wadami produkcyjnymi i wadami materiałowymi.

2. Uzasadnione zgłoszenie gwarancyjne zobowiązuje Gwaranta do pokrycia kosztów transportu Towaru do serwisu oraz zwrotu do Zgłaszającego reklamację, wyłącznie za pośrednictwem firmy kurierskiej wyznaczonej przez Gwaranta.

3. Wady ujawnione w okresie gwarancji będą usuwane w terminie 14 dni od daty przyjęcia Towaru w Serwisie Gwarancyjnym.

4. Termin usunięcia wady może być wydłużony o czas niezbędny do pozyskania części zamiennych niezbędnych do wykonania naprawy lub gdy Towar wymaga dodatkowej ekspertyzy.

5. Gwarancja obejmuje wyłącznie uprawnienie do żądania naprawy Towaru lub do wymiany uszkodzonych części. W szczególnych okolicznościach Gwarant może podjąć decyzję o wydaniu nowego Towaru zamiast naprawy lub też dokonać zwrotu zapłaconej kwoty, gdy żądanie naprawy lub wymiany będzie niemożliwe albo będzie wymagać nadmiernych kosztów.


IV. Wyłączenia:

1. Gwarancja nie obejmuje:

a) akcesoriów oraz narzędzi roboczych dołączonych do Towaru,

b) naturalnego zużycia Towaru lub podzespołów, takich jak szczotki, łożyska, uszczelki, elementy napędu, filtry, złącza, zawory, smary, bezpieczniki, akumulatory, opony itp.,

c) wad powstałych w wyniku nieprzestrzegania instrukcji obsługi, niewłaściwej eksploatacji, przeciążenia czy też użycia niezgodnego z przeznaczeniem, a także zaniedbań w zakresie konserwacji i utrzymania,

d) dalszej eksploatacji po wystąpieniu pierwszych, widocznych objawów niewłaściwej pracy Towaru, np. nadmierny wzrost temperatury, nadmierne iskrzenie, nierównomierna praca silnika itp.

2. Gwarancji nie podlegają Towary, które były demontowane lub naprawiane poza Serwisem Gwarancyjnym.


V. Zgłoszenie gwarancyjne:

1. Naprawy gwarancyjne może wykonywać wyłącznie Serwis Gwarancyjny:

VEGA TOOLS POLSKA Sp. z o.o.

Serwis PROCRAFT

ul. Przemysłowa 14

35-105 Rzeszów

2. Naprawa w okresie gwarancyjnym w innym serwisie będzie skutkowała utratą gwarancji.

3. Reklamowany Towar należy dostarczyć do Serwisu Gwarancyjnego czysty, kompletny, dobrze zabezpieczony na czas transportu. Czyszczenie Towaru jest usługą dodatkowo płatną, wycenianą indywidualnie.

4.Wraz z reklamowanym Towarem Użytkownik jest zobowiązany dostarczyć do Serwisu Gwarancyjnego lub miejsca zakupu:

a) Towar z nienaruszonymi plombami, wyposażony w tabliczkę znamionową z czytelnym numerem seryjnym, wraz z fabrycznym wyposażeniem,

b) wyłącznie kopię dokumentu potwierdzającego zakup (paragon lub faktura). Serwis Gwarancyjny nie zwraca dokumentów zakupu dołączonych do zgłoszenia reklamacyjnego,

c) pismo z opisem usterki.

5. Brak spełnienia punktów 3 oraz 4 rozdziału V niniejszych Warunków gwarancji będzie skutkowało odrzuceniem zgłoszenia reklamacyjnego z tytułu gwarancji.


VI. Dodatkowe postanowienia:

1. Gwarancja na sprzedany Towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z tytułu rękojmi lub niezgodności towaru z umową.

2. Informacja o ochronie danych osobowych (Polityka prywatności) znajduje się na stronie www.procraft.pl w rubryce „O nas” w zakładce „Polityka prywatności”.